Re: Galeon już działa == schrzaniona Mozilla?

Czw, 19 Paź 2000, 22:36:46 CEST

On Thu, 19 Oct 2000, Michal Margula wrote:

> Hmmm.... w tym wypadku to kwestia modyfikacji galeona i jego procedury
> wykrywania instalacji mozilli. Jest gdzieś w docach, że jeśli ta procedura
> się nie powiedzie to każe ustawiać tą zmienną.

Chyba raczej nie. Zawartość /usr/X11R6/bin/mozilla:

#!/bin/sh
MOZILLA_FIVE_HOME="/usr/X11R6/lib/mozilla"; export MOZILLA_FIVE_HOME
LD_LIBRARY_PATH="/usr/X11R6/lib/mozilla"; export LD_LIBRARY_PATH
/usr/X11R6/bin/mozilla-bin

I mozilla-bin nie da się uruchomić bezposrednio, a żeby było śmieszniej:

$ /usr/X11R6/bin/mozilla-bin
Warning: MOZILLA_FIVE_HOME not set.
Could not obtain CmdLine processing service
Segmentation fault
^^^^^^^^^^^^^^^^^^ :>

IMHO skrypt mozilla powinien wogóle wylecieć i używanie
zmiennej MOZILLA_FIVE_HOME z kodu mozilli także, a wszelkie ścieżki
powinny być pozaczywane na etakie konfigurowanai źródeł. Skoro mozillę
konfigurujemy z prefixem /usr/X11R6 to to powinno być chonorowane nie po
to żeby wygenerować odpowiedni skrypt tylko p oto żeby wygenerować
odpowiedni kod wynikowy, a odpoiwednie bliblioteki z którymi mozilla jest
linkowana powinny być nie wścieżce przekazywanej w LD_LIBRARY_PATH tylko
powinny lądować w /usr/X11R6/lib. Co najwyżej jakieś moduły mozilli
powinny lądować w /usr/X11R6/lib/mozilla bo tak to to nawet z FHS nie jest
zgodne.
Tak wogóle jeszcze jedna sprawa. Przy kompilacji ponad połowy plików C++
nie jest używane CXXFLAGS, a całość jest kompilowana z domyślnymi opcjami
optymalizacji na poziomie C jak i C++. Kurcze ludzi z mozilli za takie
pierduły to sie powinno pozbawiać praw zapisu do CVS żeby po ponad dwuch
latach pracy nad projektem jeszcze po porządkować tego czy nie pousuwać
ton ostrzeżeń przy kompilacji.

> W sensie co z tym zrobić?

Trochę na wyrost to napisałe nie sprawdzajac jak jest z tym
plikiem. Wygląda, że chyba jest OK.

$ ls -la /usr/X11R6/lib/mozilla/components/xptitemp.dat
-rw-r--r--    1 root     root        42827 wrz 15 13:20
/usr/X11R6/lib/mozilla/components/xptitemp.dat
$ rpm -qf /usr/X11R6/lib/mozilla/components/xptitemp.dat
mozilla-5.M17-3