Wqrza mnie ten qmail

Jan Rekorajski baggins-pld w sith.mimuw.edu.pl
Wto, 24 Paź 2000, 13:06:58 CEST

[wtorek, 24 październik 2000], Jacek Konieczny napisał(a):

> Lubię qmaila za to że jest mały, zgrabny, modularny i prosty w obsłudze.
> Zwykle używałem qmaila skompilowanego przez siebie. No i wszystko
> ślicznie działało, ale teraz postanowiłem spróbować pakiet z PLD. No i
> zaczął się horror!
> Najbardziej denerwuje mnie msglog. Jak to wyłączyć? Nie wiem wogóle kto
> wymyślił ładować takie "szpiegowskie" narzędzia do dystrybucji
> (proponuję od razu tcpdump na którąś konsole puszczać).

Przydaje sie.

> Też kilka innych rzeczy mi podpadło, ale z tymi sobie jakoś poradzę.
>
> Czemu nie może w PLD być po prosu qmail, no może z patchem na IPV6,
> tylko musi być jakiś kombajn dążący do emulacji sendmaila (/etc/aliases)?

A no po to że nie każdy stawia qmaila na prywatnej maszynce z jednym
użytkownikiem. Są tacy co mają na tym duże serwery poczty.
A co do /etc/aliases to możesz to wyłączyć.

Janek
BOFH, type MANIAC         |                   -- TROOPS by Kevin Rubio