zabezpieczenia.

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Czw, 5 Paź 2000, 22:37:54 CEST

On Thu, 5 Oct 2000, Artur Flinta wrote:

> Witam!
>
> Mam następujące problemy dotyczące PLD (dla większości zapewne błache):
>
> 1) Jak zezwolić jakiemuś userowi na zrobienu su na root'a (bo mi cały czas
> wywala, że złe hasło.
Dopisac usera do grupy "wheel". Tylko uzytkownicy bedacy czlonakmi tej grupy
sa wpuszczani przez su na root'a. Chyba wiesz dlaczego :->

> 2) Jak zezwolić komuś z zewnątrz na telnet do mojej maszyny.
Moze zainstalowac telnetd ? Bo w odroznieniu od RH pakiet z telnetem
zostal rozdzielony na telnet (klient) i telnetd (serwer).

> 3) Jak zezwolić komuś na dostęp do serwera pocztowego znajdującego się
> na moim komputerze (wywala błąd połączenia, a lokalnie działa doskonale).
Zalezy od MTA jakie zainstalowales. W prostfixie bedzie cos w /etc/mail
(najlepiej zainteresuj sie pakietem pop-before-smtp (czy jakos tak...),
ktory daje dostep na podstawie logow z pop3. W qmailu dajesz setenv
RELAYCLIENT dla tcp-env w /etc/tcpd/hosts.allow dla hostow z ktorych chcesz
relayowac poczte.

> Zapewne to podstawy, ale niestety takie braki wyszły mi w ostatnich
> dniach. Czy to jest cecha PLD, że wszystkie takie serwisy są na dzieńdobry
> blokowane?
Tak, chodzi o to, zeby kazdy kto instaluje PLD byl swiadom jakie uslugi
uruchamia.

M.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-