Dwa tematy.

Śro, 20 Wrz 2000, 02:55:56 CEST

On Wed, 20 Sep 2000, Jarek Woloszyn wrote:

> IMHO wybieraczka powinna pokazywac to co mamy w systemie teraz,
> a pakiety dostepne w nowszych wersjach pokazywac z jakims ,,ptaszkiem''.
> Dorobienie flagi ,,nowsza wersja'' na liscie pakietow wybieraczki
> umozliwia automatycznie stworzenie nowej grupy pakietow do upgradu,
> na ktorej mozna sobie to powybierac.

IMHO ptaszek to za mało/to jest mało przejrzyste. Dobrze jakby wybierane
pakiety dało się oddzielić w osobna grupę/listę. Tak jak w sklepie ..
bierzesz koszyk i zaiwanaisz między półkami, a na koniec do kasy z
wózkiem. Ten sposób wydaje mi się ergonomicznieszy. Miejsca na terminalu
nawet 80x25 chyba powinno wystarczyć na taka ekstrowagancję.

Uruchamiając aplikację w trybie automatycznego sprawdzania tego co może
być zaktualizowane przy takim podejściu IMHO jest to o niebo
przejrzystrze (a o dziwo żadne narzędzie chyba nie próbuje stosować
tej taktyki). W drugim okienku wartoby mieć juz tylko listę tego czego sie
nie ma zainstalowanego (to co jest zainstalwoane jest mniej ważne, a ten
byk IMHO został popełniony w przypadu dselecta).

[..]
> Ja bym sie sklanial do minimalnego upgradu. Jezeli chcemy zrobic upgrade
> mutta, to instalacje nowych bibliotek powinny robic zaleznosci.

Uważaj bo pojęcie "minimalnego upgradu" w takim wypadku możesz zahaczać o
fuzzy logick. IMHO powinna być tylko opcja upgrade'u bez dalszych
przymiotników. KISS .. KISS Jarek :_)

Jak coś będzie proste to zawsze to można potem skomplikować ale jeżeli na
początku to skomplikujemy to nie będziemy sie mogli zapewne wogóle
przekonać o tym czy komplikowanie było potrzebne i/lub w jakim kierunku ma
iść dalsze komplikowanie. Zwiększyć entropie zawsze można i to jest akurat
dużo prostzre bo wpisane w podstawowe prawa jakim wszystko podlega. Po za
tym liczy sie też czas do uzyskania pierwszego efektywnie działajacego
rozwiązania.

[..]

> Jak skonczysz to sprobuje dorobic do tego opcje upgrade.

Ta kwestia szczerze mówiać dała mi największy "load" pod czaszką i dlatego
z odpowiedzia na kwestie jaką Paweł zachaczył odkładałem soebie nie
odpowiadajac od razu na list.
Na ile te biblioteki odbiegaja od ncurses/slang ?
Na ile ich utzymywanie jest rzeczywiście zasadne ?
Czy nie da sie tego prosciej zrealizować w oparciu o ncurses/slang ?
Jeżeli nie da sie tego inaczej/prościej to sugestia jarka co do zrobienia
z pldilib i trurlib moze być zasadna. Zastapiłbym może tylko nazwę pldlib
czymś równie "śpiewnym" co trurlib (klapalclib ? ;)