Dwa tematy.

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Czw, 21 Wrz 2000, 17:28:24 CEST

Dnia Wed, Sep 20, 2000 at 02:55:56AM +0200, Tomasz Kłoczko napisał(a):

> IMHO ptaszek to za mało/to jest mało przejrzyste. Dobrze jakby wybierane
> pakiety dało się oddzielić w osobna grupę/listę.

No to jest to i to  (ptaszki i grupy). :)
Zrobiłem dwie takie grupy. Jedną z wszystkimi pakietami nowszymi niż te
zainstalowane, a drugą tylko z tymi w których zmieniła się wersja (lub
epoch), czyli z odfiltrowanymi zmianami polagającymi jedynie na zmianie
relase. Właściwie to nic nie stoi na przeszkodzie żeby w tych grupach też
był podział na wszystkie kategorie z "katalogu głównego" (kto widział
wybieraczke ten wie o co chodzi).

> Tak jak w sklepie ..
> bierzesz koszyk i zaiwanaisz między półkami, a na koniec do kasy z
> wózkiem.

orginalene porównanie. (jakie szczęście że nikt nie każe mi pisać
wypracowania "co autor miał na myśli" ;-) )

> Uruchamiając aplikację w trybie automatycznego sprawdzania tego co może
> być zaktualizowane przy takim podejściu IMHO jest to o niebo
> przejrzystrze (a o dziwo żadne narzędzie chyba nie próbuje stosować
> tej taktyki). W drugim okienku wartoby mieć juz tylko listę tego czego sie
> nie ma zainstalowanego (to co jest zainstalwoane jest mniej ważne, a ten
> byk IMHO został popełniony w przypadu dselecta).

W tej chwili nie ma grupy z niezainstalowanymi pakietami, ale jej
dorobienie to dodatkowe 3 linijki, więc nie powinno być z tym problemu.

> [..]
>
> Uważaj bo pojęcie "minimalnego upgradu" w takim wypadku możesz zahaczać o
> fuzzy logick. IMHO powinna być tylko opcja upgrade'u bez dalszych
> przymiotników. KISS .. KISS Jarek :_)

IMHO to co opisał Jarek nie zachacza o fuzzy logick, i właśnie na takiej
zasadzie to zrobiłem (prawde mówiąc tak było najprościej/najnaturalniej).
Oczywiście możesz sobie nie wcisnąć przycisku "Add Deps" i wtedy masz
odpowiednik --nodeps z rpm'a.

> Jak coś będzie proste to zawsze to można potem skomplikować ale jeżeli na
> początku to skomplikujemy to nie będziemy sie mogli zapewne wogóle
> przekonać o tym czy komplikowanie było potrzebne i/lub w jakim kierunku ma
> iść dalsze komplikowanie. Zwiększyć entropie zawsze można i to jest akurat
> dużo prostzre bo wpisane w podstawowe prawa jakim wszystko podlega.

Piekne. Poprostu piękne.
Co do kierunku dalszego komplikowania to mam następujące plany:
- przyśpieszenie obsługi zależności (tak jak jest w prowizorce).
- obsługe pliku konfiguracyjnego
- obsługe wielu tocfile (np. przydał by się osobny do RPMS/ osobny do
  test/ a i można by było mieć oprócz zasobów z ftp tocfile z różnych
  płytek).
- intligentne kasowanie pakietów (ale to na sam deser).

> Po za
> tym liczy sie też czas do uzyskania pierwszego efektywnie działajacego
> rozwiązania.

Mam nadzieje że to co posłałem jest wystarczająco działające.

> [..]

Już zrobiłem upgrade :-).

[ciach]
> Czy nie da sie tego prosciej zrealizować w oparciu o ncurses/slang ?

IMHO newt jest trochkę chore (osobiste, subiektywne odczucie). Właściwie,
o ile znajdą się zapaleńcy, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby mieć
kilka różnych interfejsów podpiętych do rpmmenliba. Jeśli będzie taka chęć
(czyt. komuś będzie chciało się to zrobić), to być może trzeba będzie
jeszcze trochę bardziej oddzielić mięsko od interfejsu, ale jeśli będzie
taka potrzeba to mogę to zrobić.

> Jeżeli nie da sie tego inaczej/prościej to sugestia jarka co do zrobienia
> z pldilib i trurlib moze być zasadna.

To chyba jest dobry pomysł. Może Paweł Gajda wypowiedział by się na ten
temat (w końcu do głownie jego kod) ?

> Zastapiłbym może tylko nazwę pldlib
> czymś równie "śpiewnym" co trurlib (klapalclib ? ;)

BTW ogłaszam konkurs na nazwę dla "wybieraczko/wszystko róba"

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl