routing

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 21 Wrz 2000, 18:37:56 CEST

On Thu, Sep 21, 2000 at 01:17:03AM +0200, Artur Flinta wrote:
> Witam!

> Dzięki. Zgodnie z sugestią poprawiłem skrypt startowy dhcp, posiłkowałem
> się starą instalacją MDK 7.0 gdzie to jest już zrobione, ale tam jest to
> wykomentowane. BTW czy da się zrobić w takim razie taką modyfikację
> skryptu /etc/rc.d/inet.d/dhcp aby sam wykrywał interfejsy sieciowe i sam
> ustawiał odpowiednio routing? Można by wtedy na stałe umieścić to w
> pakiecie.

To IMHO głupi pomysł. Ktoś zrobi "ifdown eth0; ifup eth0", lub
/etc/rc.d/init.d/network restart i dhcpd przestanie działać.
To tak jakby wstawiać "hostname xxxx" do qmaila, bo wymaga ustawionego
hostname.
Routing to sprawa sieci i tam powinien być ustawiany. Najwyżej pakiet
powinien w %post wpisywać odpowiednie regułki do /etc/sysconfig/static-routes.
Ale skoro dhcpd działa bez tego, to o czym rozmawiamy?

Pozdrowienia,
        Jacek