udałł ..

Artur Flinta aflinta w student.uci.agh.edu.pl
Śro, 27 Wrz 2000, 00:04:34 CEST

Witam!

>To że kernel jest modularny nie ma nic do tego, bo to lilo wypisuje ten
>komunikat.

To wiem, .....

> To uwstaw jeszcze taki minimalny kernel i initrd w ten sam obszar z
> którego ładujesz stary kernel.

... ale chodzi o to, że zmodyfikowałem sobie lilo.conf (wstawiłem tam
obydwa kernele - modularny i nie), odpalam lilo i działa (pod zykłym
jakiem), robię reboot na jajko modularne, odpalam lilo i wywala błąd o tym
cylindrze 1024:

Warning: device 0x0307 exceeds 1024 cylinder limit.
   Use of the 'lba32' option may help on newer (EDD BIOS) systems.
Fatal: geo_comp_addr: Cylinder number is too big (13879 > 1023)

 to ja go z opcją -a a on w zamian mi komunikat:

Device 0x0300: Invalid partition table, 3rd entry
  3D address:     1/0/1 (1008)
  Linear address: 1/15/15 (16065)

Więc nie bardzo rozumiem tej powyższej rady. Tak dla pewności wycinek
mojego lilo.conf:

image=/boot/jajko-2.4
   label=Linux-2.4.0
   root=/dev/hda7
   read-only

image=/boot/jajko-2.4-modular
   label=Linux-modular
   root=/dev/hda7
   initrd=/boot/rom-2.4-test9
   read-only

Mówi/piszę się "niewiedza". Jest ładne polskie słowo. Po co kaleczysz nasz
rodzimy język ? W imię maniery ? (ech ..)

Przepraszam, mój laicyzm czasem mnie samego poraża :)))

> W kernelu widziałem Compressed ROM FS, czy jego stosowanie nie było by
> lepsze od ROM FS?

Hmm. W sumie (?). Zadaje, że wtedy także kernela nie będzie
mozan używać w postaci skompresowanej. Czyli przy i tak minimalnych
rozmiarach samego kernel i uzupełnieniu o initrd tedy to na pewno się nie

Dlaczego nie można kompresować kernela? Mnie chodzi o to by skompresować
obraz initrd, i dać cramfs zamiast romfs, wtedy to on się w poniżej 400KB
mieści razem z modułami do ide i ext2

                                            Pozdrawiam
                                               Artur

ps. Przepraszam za długi list.