Xy 4.0.1 i karta TV [długawe]

Marcin L. Mierzejewski kevin w lamer.pl
Wto, 5 Wrz 2000, 03:21:14 CEST

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:

> czyli mogę nie mieć karty tv i mogę to odpalić ale zdalnie ze sprzętu na
> na którym jest karta ?

Tak.

> Co ma być pod tym /dev/video i czy przypadkiem nie są tu jakieś brakiw
> pakiecie dev ?

/dev/video* są devicemi karty TV.
Ja je stworzyłem przez sktypt dołaczony do zewntęrznych modułów BTTV do jądra,
ponieważ oryginalne w jądrze są skopane (od ponad 1 roku :-( ).

Skrypt wygląda następująco:

function makedev ()
{
	for dev in 0 1 2 3; do
	echo "/dev/$1$dev: char 81 $[ $2 + $dev ]"
	rm -f /dev/$1$dev
	mknod /dev/$1$dev c 81 $[ $2 + $dev ]
	chmod 666 /dev/$1$dev
	done
	# symlink for default device
	rm -f /dev/$1
	ln -s /dev/${1}0 /dev/$1
}

makedev video 0
makedev radio 64
makedev vtx 192
makedev vbi 224

Zobaczyłem właśnie do MAKEDEV i jest opcja video, która właśnie tworzy te
pliki.

--
Marcin L. Mierzejewski                          "Non tatis est unius opinio"

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/