inn

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 5 Wrz 2000, 13:18:17 CEST

On Mon, Sep 04, 2000 at 09:00:19PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Mon, 4 Sep 2000, Jan Rekorajski wrote:
> To ja jednak bym się pokłucił :) i spytał przy okazji po co innowi jest
> potrebne news.news na %{_sysconfdir} ? Jeżeli to są pliki konfiguracyjne
> to praw zapisu tutaj inn nie powinien mieć, a jezeli tak rzeczywiście jest
> to 755/root.root do odczytania tych plików powinno w zupełnosci
> wystarczyć.
A ja jeszcze dodam, że tam, gdzie news musi pisać lepsze jest root.news
wtedy przynajmniej user news uprawnień nie zmieni. news.news mogą mieć
tylko pliki tworzone przez inna-.
Zresztą dotyczy to też innych serwisów.

No i jeszcze jedno mi się przypomniało: należy o tym pamiętać także przy
przygotowywaniu configuracji logrotate --- żeby nowe pliki były tworzone
z właściwymi uprawnieniami, zdaje się że kilka razy musiałem to
poprawiać.

Pozdrowienia,
        Jacek

polish  linux  distribution