Dlaczego kernel-BOOT odpala mi lilo w post?????

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Pon, 2 Kwi 2001, 13:31:20 CEST

Cześć,

Zainstalowałem kernel-BOOT bo chcę zbudować bootkietkę.
Jak tylko uruchomiłem rpm -U to pomyślałem że zaraz pewnie tego pożałuję
i nie zawiodłem się bo ten cholernik mi lilo odpalił!

Delikatnie mówiąc - krew mnie zalała!
Jakbym nie dopilnował sprawy to bym następny raz
odpalał moją maszynkę z dyskietek ratunkowych.
Używam lilo -C /etc/lilo.conf.jakaś_nazwa a lilo.conf niekoniecznie mam aktualne.
A równie dobrze mogłem mieć w nim np
boot=/dev/fd0 i aktualnie wsadzona w stację dyskietka poszła by się p...

Odpalanie lilo można uznać za konieczne w post od głównego pakietu kernel.
Ale po co w BOOT?
Jeśli nikt mi tego nie wytłumaczy, zaraz wywalę z kernel.spec %post BOOT

BTW aktualny pakiet kernel w trakcie rpm -bb zatrzymuje się i pyta
mnie o opcje konfiguracji kernela

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)