fonty Type1 - pliki fonts.* i Fontmap oraz katalogi afm/pfm

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Nie, 8 Kwi 2001, 15:18:40 CEST

On Sun, Apr 08, 2001 at 02:13:39AM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> On/Dnia Sun, Apr 08, 2001 at 01:04:56AM +0200, Jakub Bogusz wrote/napisał(a)
> Jak już w tym grzebiesz to uwzględnij fakt, że type1inst jest KOMPLETNIE
> BEZNADZIEJNY :-))
>
> Rozwala fonts.scale na kawałki... Xy 4.0 mają tam wrzucone definicje
> dla różnych isoXYZ-K (bo jak wiadomo to są fonty unikodowe), a type1inst
> nie wie o tym i wywala wszystko poza iso8859-1. Rezultat taki, że
> papa np. iso8859-2 ;(

Oglądałem go... on się opiera głównie na zgadywaniu :/
Da się w ogóle mając same fonty (i ew. *.afm/*.pfm) wygenerować dobre
fonts.scale?
Kodowanie w fontach iso-1 i unikodowych jest "StandardEncoding"
i można je odróżnić chyba tylko po znakach jakie są zdefiniowane.

Jeżeli ma być jeden katalog z fontami z wielu pakietów, to trzeba chyba
jakoś dostarczać z każdą paczką odpowiedni fragment fonts.scale... albo
w %post (a w %postun wycinać wpisy dot. usuniętych plików), albo jakieś
scale.d z plikami do łączenia we właściwe fonts.scale.
Potem fonts.dir można generować mkfontdir (tak jak to robi type1inst),
a Fontmap dla ghostscripta można zrobić przy użyciu type1inst -nox
(o przy tym nic nie psuje).

Poszukam, może będzie coś na www.debian.org... żadnej płytki z Debianem
nie mam.

--