fonty Type1 - pliki fonts.* i Fontmap oraz katalogi afm/pfm

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pon, 9 Kwi 2001, 00:22:55 CEST

On Sun, Apr 08, 2001 at 03:18:40PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> Poszukam, może będzie coś na www.debian.org... żadnej płytki z Debianem
> nie mam.

Różne rzeczy tam są, ale akurat o fontach nie znalazłem.
Może ktoś ma dostęp do jakiegoś w miarę świeżego Debiana i mógłby
sprawdzić jak tam są fonty porozkładane?

Za to znalazłem (na podst. wpisu w changelogu ghostscript.spec takie
zapomniane coś: PLD-doc/font-style.txt ;)
Jeśli chodzi o nazwy katalogów (wielkość liter), to jest zupełnie
sprzeczne z rzeczywistością (zgadza się tylko type1) - ale raczej nie
warto tego zmieniać, skoro fonty z XFree przychodzą w katalogach
z dużymi literami.
Sensowne wydaje się pokonwertowanie *.pfa do .pfb (kilka .pfa jest
w XFree86-fonts oraz w ghostscript-fonts-other) - o ile to czegoś
nie popsuje?

Kolejna sprawa - czy metryki *.pfm są nam do czegoś potrzebne? Znalazłem
(przy okazji pakietu afm2pfm) informację, że .pfm to metryki windowsowe,
w przeciwieństwie do metryk Adobe .afm.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/