Wuch pokazal

Śro, 11 Kwi 2001, 00:35:30 CEST

On Tue, 10 Apr 2001, Blues wrote:
[..]
> Do Task'u mam pełne 10Mbit, więc sytuacja tam nie dla mnie znaczenia
> (wszystko ściągam z pełną prędkością).

NAzwę to tak: złudzenie optyczne .. to ze masz rurę 10T nie oznacza że
masz taka prędkość. Ja mam 100T i średnia predkość rzadko kiedy wyskakuje
powyżej 300KB/s, a do MIMUWu po mimo że topologicznie i po kablach
znacznie dalej mam dwa razy tyle.
Wina leży w ograniczeniach prędkości transferów jakie są w filtrach na
korwecie. Co więcej .. rózne filtry działają na ruch z różnych kierunków.
Niby to dlatego, że łącze do TASKu jest wysycone i żeby to jakos ciut
przytkać i wygładzić chrakteryskykę obciążenia (żeby było mniej pików) to
jest to tak porobione. W tego typu tłumaczeniach nie pasuje mi
tylko to, że po mimo to że mam TASK pod nosem to ciągnięcie z ICMu czy z
MIMUWu wychodzi mi lepiej na zdrowie .. i co jest właśnie powodem tego, że
kilkadzisiąt minut temu z Jankiem przestawiliśmy ftp.pld.org.pl na MIMUW
To jakby ktoś się dziwił (jak to Janek napisał :) "że w TASKu się nagle
polepszyło" :>

Mówiąc inaczej: gdyby rury do TASku były rzeczywiście wysycone to
obserwacja tego typu zdażeń nie powinna mieć miejsca (sieć PG włącznie z
obok podpiętymi akademikami jest podpięta do reszty sieci przez TASK).

Tak czy inaczej o tym że filtry na korwecie to był poroniony pomysł
wiedziałem już tuż po ich założeniu (ani miłek ani Rafał mnie nie
słuchali). Zapewne za jakiś czas strata statusu korwety jako jednego z
lepszych ftp serwerów w .pl to będzie drugi dowód na to, bo żeby
zastanowić sie nad tymi kilkoma disiątkami regółek z ipfw i całą plątaniną
remapowań na różne porty na których popodpinane są ftpd z róznymi
konfiguracjami. Żeby było śmieszniej do ograniczeń wynikjących z filtrów
doszły ostanio rozsynchronizowujace się mirrory (np. mirror rawhide ma w
plecy prawie miesiąc).

Kłpoty z filtrami w TASKu na korwecie to jedno, a desync permanentny
zasobów ftp prawie od miesiąca to drugi kubek który to ostatecznie
przelał. Z filtrami dało się jakoś żyć od prawie roku i jakoś to szło ale
desync rozwala wszelkie próby update-ów za pomocą wucha czy apta.