Wuch pokazal

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Śro, 11 Kwi 2001, 00:52:57 CEST

On Wed, 11 Apr 2001, Tomasz Kłoczko wrote:
> NAzwę to tak: złudzenie optyczne .. to ze masz rurę 10T nie oznacza że
> masz taka prędkość. Ja mam 100T i średnia predkość rzadko kiedy wyskakuje
> powyżej 300KB/s, a do MIMUWu po mimo że topologicznie i po kablach
> znacznie dalej mam dwa razy tyle.

Powtórzę to:
mam 10Mbit do Task'u i mam do _korwety_ pełny transfer. Po prostu jestem w
odpowiedniej "klasie" filtrów... :)

> [...]
> korwecie. Co więcej .. rózne filtry działają na ruch z różnych kierunków.
> Niby to dlatego, że łącze do TASKu jest wysycone i żeby to jakos ciut
> przytkać i wygładzić chrakteryskykę obciążenia (żeby było mniej pików) to
> jest to tak porobione. W tego typu tłumaczeniach nie pasuje mi
> tylko to, że po mimo to że mam TASK pod nosem to ciągnięcie z ICMu czy z
> MIMUWu wychodzi mi lepiej na zdrowie .. i co jest właśnie powodem tego, że
> kilkadzisiąt minut temu z Jankiem przestawiliśmy ftp.pld.org.pl na MIMUW
> To jakby ktoś się dziwił (jak to Janek napisał :) "że w TASKu się nagle

Te filtry sa poronione - ja je widziałem.
Człowiek który się wym zajmuje dopiero niedawno zaczął się mniej więcej
wyznawać w tym co tam miłek wymodził...

> Mówiąc inaczej: gdyby rury do TASku były rzeczywiście wysycone to
> obserwacja tego typu zdażeń nie powinna mieć miejsca (sieć PG włącznie z
> obok podpiętymi akademikami jest podpięta do reszty sieci przez TASK).

Wcześniej te filtry miały jaki taki sens (jeszcze ze 2 miesiące temu) ze
względu na to, na czym korweta wisiała. Aktualnie jest to przeżytek i
hamulec servera. Niestety.

> [...]
> remapowań na różne porty na których popodpinane są ftpd z róznymi
> konfiguracjami. Żeby było śmieszniej do ograniczeń wynikjących z filtrów
> doszły ostanio rozsynchronizowujace się mirrory (np. mirror rawhide ma w
> plecy prawie miesiąc).
> Kłpoty z filtrami w TASKu na korwecie to jedno, a desync permanentny
> zasobów ftp prawie od miesiąca to drugi kubek który to ostatecznie
> przelał. Z filtrami dało się jakoś żyć od prawie roku i jakoś to szło ale
> desync rozwala wszelkie próby update-ów za pomocą wucha czy apta.

Ale w funkcjonowaniu wuch'a to nic nie zmieniło - nadal wywala mi się
dokładnie tak samo... Co jest nie tak?

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski