Budowanie dev-*rpm bez roota

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Czw, 12 Kwi 2001, 10:49:34 CEST

On Thu, Apr 12, 2001 at 01:28:36AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Kilkadziesiąt dni temu zrobiłem pakiet fakeroot dzięki któremu można
> zakładać pliki urządzeń z nie roota. To jak tworzone w trakcie budowania
> pakietu pliki są opisywane na poziomie speca jest sprawą drugrzędną.

Mały komentarz, nie dokońca związany z tematem (znaczy z nikim się
nie spieram, zauważam tylko jedną małą rzecz):
Właśnie oglądałem ten fakeroot. To działo jako fakerootd, który
pamięta perametry stat, i zmieniony call stat w libc. Oczywiście
użycie tego dla devs jest jak najbardziej uzasadnione. Ale może
pojawić się pokusa, żeby zamiast pisać xxx-no-root-install.patch
używać fakeroot. To jest IMHO złe. (chociaż jest łatwiejsze).
Autor sam pisze, że coś może nie działać zbyt dobrze, szczególnie
./configure (LD_PRELOAD i spółka). Więc nawet jeśli jedna wersja
pakietu buduje się z fakeroot, to następna może nie chcieć.
Dobra, tak sobie tylko bleblam :>>

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-