o fontach c.d.

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pią, 13 Kwi 2001, 02:12:57 CEST

Zaglądałem do Debiana - tam z fontami Type1 w pakiecie przychodzi plik
/etc/X11/fonts/Type1/${pakiet}.scale i po instalacji jest wywoływany
skrypt /usr/sbin/update-fonts-scale, który skleja *.scale we właściwy
plik fonts.scale .
Podobne rozwiązane jest fonts.alias.

Ponieważ nie ma dobrej metody na wygenerowanie fonts.scale z fontów
(type1inst nie umie tego robić dobrze i nie ma jak go nauczyć inaczej
niż dołączając bazę danych o konkretnych fontach), to IMO trzeba
zastosować jakieś podobne rozwiązanie.
Każdy pakiet z fontami Type1 dostarczałby swój fragment pliku
fonts.scale (ew. fonts.alias w razie potrzeby) i w %post/%postun pliki
byłyby łączone we właściwy.
Teraz do ustalenia jest miejsce przechowywania tych plików (czy gdzieś
w /etc/ jak w Debianie, czy w jakimś podkatalogu, np.
/usr/share/fonts/Type1/dirs ?) oraz czy robić specjalny skrypt, czy
wszystkie operacje wpisywać bezpośrednio do %post/%postun?
fonts.alias można połączyć zwykłym cat (ew. | sort -u), dla fonts.scale
byłoby to coś takiego:

cat $dir/fonts.scale.* | sort -u > fonts.scale.tmp
cat fonts.scale.tmp | sed 's/\s//g' > fonts.scale
cat fonts.scale.tmp >> fonts.scale
rm -f fonts.scale.tmp

Nie wiem jeszcze jak z Fontmap - czy da się go dobrze wygenerować
(type1inst?) czy też trzeba by go generować z części.
To akurat w Debianie jest "rozwiązane" inaczej - fonty gs są w innym
katalogu i tylko dla gs.

Co do *.afm to nie wiem - co w ogóle z tego korzysta? Wtedy można
sprawdzić, czy szuka metryk w katalogu z fontami, czy może w innym...
W Debianie *.afm są w tym samym co *.pf[ab]

Pliki *.pfm chyba nie są do niczego potrzebne (podobno to są windowsowe
metryki), więc można je wywalić z pakietów?
*.pfa (są jakieś pojedyncze w 2 pakietach) można pokonwertować do *.pfb
(t1binary to chyba robi?)

Pakiet urw-fonts jest raczej do usunięcia, ucs-fonts _prawie_ (zawiera
ileś fontów unikodowych, które już są w XFree i 1 font którego tam nie
ma...)

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/