o fontach c.d.

Wto, 17 Kwi 2001, 19:46:48 CEST

On Sun, 15 Apr 2001, Jakub Bogusz wrote:
[..]

> Z tym by było trochę roboty, a w XFree nie mam ochoty się grzebać...

Raczje mało roboty. Biblioteka do zarządZnia fontami jest mała. template
poprawki na czytanie zamait jednego pliku całej grupy jest choćny w vixie
czy hc-cron (kiedyś Qrczak coś takeigo dodał do jednego z cronów żeby było
używany /etc/cron.d).

> X serwer może fontów używać przez xfs albo bezpośrednio - nie wiem, czy
> to jest w tym samym kodzie.
> Jeszcze trzeba się upewnić, czy nic oprócz XFree nie korzysta
> z fonts.{dir,scale,alias}?
>
> Na razie zostawię łączenie fonst.scale i Fontmap w skryptach
> post/postun.
> fonts.dir w przypadku fontów Type1 jest przez mkfontdir po prostu
> kopiowany z fonts.scale (z dokładnością do spacji) - można zrobić
> symlinka, chyba to nic nie popsuje?
>
> fonts.alias nie ruszam - zmieniany jest tylko w XFree86-latin2-Type1-fonts.

Jeszcze raz. Marwowanie sił i czasu. Naprawdę niewiele bardeziej trudniej
bedzie wykonać zmianę o której napisałem.

> Fragment odwołujący się do Fontmap jest napisany w PostScripcie ;>
> Nawet nie wiem, czy to można łatwo zmienić (czy w PS jest coś w rodzaju
> glob() albo readdir() czy scandir()) - więc na razie zostawię sklejanie.

Trzeba znaleźć kogoś od PS (spróbuję jutro o tym pogadać s Krzysiem
Leszczyńskim).

> [...]
>
> Z tego co patrzyłem, to wersja 0.20 znała .afm (i tylko .afm).
>
> Jakie programy mogą korzystać z .afm, jakie z .pfm?
> Jeżeli żaden zbiór się nie zawiera w drugim, to trzeba będzie zostawić
> jedne i drugie. Na razie zostawię pfm tam gdzie są bez robienia
> brakujących z .afm.

Tylko jeżeli ju jako tymczasowe rozwiązanie.

> Podsumowując - na razie wrzucę poprawki, żeby:
> - wszystkie Type1 szły do /usr/share/fonts/Type1
> - metryki .afm (o ile są) do /usr/share/fonts/Type1/afm
> - metryki .pfm (o ile są) do /usr/share/fonts/Type1/pfm
> - fonty .pfa będą konwertowane do .pfb, fonty .gsf bez zmian (co to jest?)
> - z fontami będą przychodzić pliki:
>   /usr/share/fonts/Type1/fonts.scale.${pakiet} dla XFree
>   /usr/share/fonts/Type1/Fontmap.${pakiet} dla gs
> - na razie w post/postun pliki będą łączone we właściwe fonts.scale
>   i Fontmap

OK. To będzie dobra wyjścówka do tego żeby po poprawianiu odpowiednich
kawałków kody doprowadzić to do postaci o jaką opisałęm.

> Jeszcze znalazłem, że jakieś .pf[ab] są w prywatnych katalogach pakietów
> a2ps, grace, ogonkify, groff - można się zastanawiać nad przerzuceniem
> tego do reszty Type1.
> TeXa na razie nie ruszam (tam jest z kilkadziesiąt .pf[ab]).

Tu uważaj. Nie wysztkie pf[ab] to type 1. Niektóre to type 3.