o fontach c.d.

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Wto, 17 Kwi 2001, 00:03:18 CEST

On Mon, Apr 16, 2001 at 12:01:31PM +0200, Jacek Konieczny wrote:
> To są fonty napisane w postscriptie (właściwie ghostscriptcie) i
> właściwie nic innego z tego nie skorzysta (ale niektóre programy na tym
> się wykładają).

Właśnie te krótkie wyglądały mi na programy, ale niektóre .gsf wyglądają
(prawie?) jak zwykłe .pfa: fcyr, fhir, fkar, u003043t, u004006t.
Do nich nawet są metryki (afm, a oprócz fcyr także pfm).

>IMHO powinno to wylecieć do innego katalogu.

Mogą. Np. do /usr/share/ghostscript/libs (albo libs/fonts), żeby nie
mnożyć katalogów.

To co zrobiłem w specach (ghostscript-fonts-{std,other}, t1lib,
XFree86-fonts, {free,share}fonts) u mnie działa po przekonaniu
ghostscripta, że fontów ma szukać w /usr/share/fonts/Type1, a nie
/usr/share/fonts/type1 (przy okazji doprowadziłem gs 7.0 do
kompilowania).

Problem może być tylko przy odinstalowywaniu starych fontów, bo
w %postun zepsują fontmapy przez uruchomienie type1inst - wtedy trzeba
ręcznie zrobić to co jest w nowych skryptach %post/%postun.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/