kdb (Re: Pliki konwertuj)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pon, 23 Kwi 2001, 01:42:43 CEST

On Sun, Apr 22, 2001 at 01:34:38PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> On/Dnia Sun, Apr 22, 2001 at 01:14:54PM +0200, Jakub Bogusz wrote/napisał(a)
> a ma on coś lepszego/innego w stosunku do lat2-16 ?

Przynajmniej w stosunku do tego lat2-16 z nowego kbd - dobrze zrobione
ramki - w lat2-16 kreska pozioma ma chyba zły kod (chodzi o hardware
VGA, samo przekodowanie jest OK) i na 9. bit wchodzi 0 zamiast 1 - widać
przerwy. Poza tym ten kreska nad ź i ó jest wyraźnie dłuższa niż nad ń i ś,
a w naszym lat2u-16 jest OK (to może być kwestia poprawek Piusa do tego fontu:
SOURCES/lat2u-16.psf.gs - IMO można ten font w ten sam sposób dorzucić do kbd).

>U mnie przy przełączeniu
> z Xów na konsolę semigrafika się kopie w lat2-16, a 2u nie sprawdzę bo nie mam
> i w sumie nie wiem co za bydle... :)

SOA#1 z lat2-16 i lat2u-16. (serwer XF86_S3, reszta XFree 4.0.3).

> lepiej chyba będzie przerzucić do /usr/share (żeby zachować kompatybilność
> z console-tools)

IMO też.

Jeszcze jednego mi brakuje w kbd: fallback table. Nie widzę takiej opcji
w setfont (ani innym narzędziu z kbd).
To może być do obejścia przez zrobienie odpowiedniej unimapy, ale...
trzeba by ją zrobić, a do consolechars wystarczyło dodać -k qrczak.

Czy jest jakaś przewaga kbd nad console-{tools,data}?

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/