pwdb

Sob, 28 Kwi 2001, 16:31:33 CEST

On Sat, 28 Apr 2001, Jacek Konieczny wrote:

> Ja bym uważał. Przez nss_db już mi się kilka razy system wykrzaczył (na
> różnych komputerach, z różnymi wersjami glibc/nscd). Jak nscd się
> powiesi, czy inaczej zatka to system praktycznie przestaje działać.
> Wolę mieć wolno, ale pewnie. :-)

Niemniej dziwne jest to, że włączenie nss_db nic nie pomogło.
Czy po instalacji nss_db napewno zostały zmienione definicje map w
/etc/nsswietch.conf z dodaniem db do poszczegółnych wpisów ?

Teoretycznie granice przy których db powinno zacząć się zatykać powinny
być w okoliczch kilku kilo wpisów w mapie. Potem powinno pomagac przejście
na nss_{psql,mysql} ze względu na to że bazy SQLowe maja troche bardziej
płaską charakterystykę czasu odpowiedzi do ilości wpisów (przy
jednoczesnym relatywnie wysolim zaczepieniu krzywej w pocżatku układu
współrzednych co powoduje, że te moduły stosować sie powinno dopiero przy
pewnych granicznych objętościach bazy). Nie wiem także jak dokładnie
wygląda charakterystyka puchnięcia nscd w miarę rozrostu bazy.