buildery: koncepcje i pewne pytania

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Nie, 2 Gru 2001, 23:53:30 CET

On Fri, 30 Nov 2001, Tomasz Kłoczko wrote:
> (.. znowu będzie dłuzej ale chyba nie da się inaczej bo muszę zrzucić z
> czaszki pomysły które mi się lęgną w głowie od dłuzszego czasu :>)

tia...

> [...]
> zastosowaniach np. web hosting z dużą ilością aktywnych aktywnych stron.
> Mówiąc inaczje dzięki tym danym można będzie się posługiwać racjonalnymi
> argumentami dlaczego należy bąć nie instalować binarki zoptymalizowane pod
> konkretną arch.
> Co dalej jeżeli maszynki bedą takie same, a rózne benda np. systemy
> plikowe to z racji tego że kompilacja to tez coś co dość mocno obciąża
> operacje plikowe to też będzie można uzyskać tu dane niejako przy okazji
> które pozwiolą wybrać taki a nie inny system plikowy na podstawie

heh - dalej tu widzę przygotowania do dyskucji na *os.advocacy ;))

> Mówiąc inaczje teraz jest najlepsza pora żeby minimalnym nakłądem parcy
> uzyskać maksymalny efekt w postaci dodatkowych dostosowań w pld-builder po
> to żeby tanim pkossztem pozyskać cenne dane.
> Co jest potrzebne do tego żeby powyższe zrealizować ?

Dane można sobie pozbierać, ale... jest problem jak je obrobić.
Nie znam się na statystyce za dobrze, ale wydaje mi się, że trochę zabawy
z tym by było, żeby dane przerobić na coś efektywnie użytecznego.

> Mam tu niemniej osobiście tylko mgliste pojęcie o tym jakie dane zbierać i
> jak je obrabiać. Jęzli ktoś miałby tu jakieś konkretne pomysły jak to
> rozwiazać to prosze o zgłaszanie takich propozycji.

Co zbierać

> [...]
> pakirtu musi nastapić swego rodzju weryfikacja tego czy na builderze jest
> zainstalwoamny właściwy/konkretny zestaw pakietów i to mzan zrobić bardzo
> prosto wystarczy choćby wygeneroewac sumę md5 z rpm -qa w chroot. Jeżeli
> suma bezie właściwa to jednostka dostaje pakiet do pzrebudowani, a jeżlei
> nie to tutaj powinna nasapić dodatkowa iteracja związana z
> usupełnieniem/korektą tego co jest potrzebne w środowisku do budowanai
> pakietów. Można się tu zastanowić jak powinna wyglądać taka wymiana danych
> żeby mozliwie to zautomatyzować i żeby zapewnić możliwie wysoki poziom

Nie może być tak, że builder dostanie polecenie "upgrade" i wykona to w
pełni automatycznie. Musi być możliwość spytania właściciela "czy dokonać
upgrade" (oczywiście opcja do wyłączenia).

> [...]
> umozliwiającym przetrwarzanei zleceń na beirzaco to zostanie tak jak jest
> obecnie po to żeby dac sobie czas na skompletowanie reszty automatyki w
> pld-builder wypałniajacej powyższe załozenia. W dalszej kolejnosci
> pld-builder powinien być dostosowywany do tego żeby po odpowiednim
> skonfigurowaniu można było go wykorzystać do budowania pakietów w kółko
> na tak dużej ilości maszynek jak to nam sie tylko uda. Ilość maszynek
> powinna być na yle duża żeby pzredudowanie całości było mozliwe powiedźmy
> w jeden dzień i żeby takze czyk pzrerzucanai pakietów z /test miał w

Możnaby spiąć to w jakiś sposób z MOP/BTS.
Każda opinia "nie buduje się" powodowałaby automatyczne wygenerowanie
polecenia przebudowania danego pakietu i przekazanie raportu z builderów.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...