okolo cwierci tysiaca zmian w cvs w ciagu 48h

Michał Kuratczyk kura w cs.net.pl
Pon, 3 Gru 2001, 10:54:00 CET

On Sun, Dec 02, 2001 at 02:31:13AM +0100, --s+ wrote:
>sorki, używam qmaila, jestem bardzo zadowolony.
A mi przeszkadza choćby brak SSLa[1] i SMTP-AUTH[2]. Poza tym qmail ma od
kilku lat tę samą dziurę, którą ostatnio poprawili w postfixie.
DJB o tym wie. Ma to gdzieś. Jedyne co ma do powiedzenia w tej sprawie
to szydzenie z Wietese, że zrobił ten błąd w postfixie, chociaż sam go
znalazł w qmailu. O tym, że Wietse poprawił go chwilę po znalezieniu,
a on sam nie zrobił tego od czterech (bodajże) lat -- ani słowa.

>to sprawdzone oprogramowanie.
Napisanie programu o ograniczonej funkcjonalności jest łatwiejsze
niż napisanie programu o dużych możliwościach i jego
dalesze rozwijanie...

Żeby nie było całkiem off-topic, to dodam, że podobnie jak Wietse używam
wyłącznie snapshotów i nie miałem jeszcze z tego powodu żadnych
problemów. Ostatni bug dotyczył także wersji stabilnej. Problem z pine
był faktycznie błędem w snapshotcie, ale szybko został poprawiony. Jeden
błąd (i to dość drobny) na ponad dwa lata używania snapshotów. Nie
narzekam.

[1] Tak, postfix też nie ma SSLa, ale Wietse wyraźnie mówi dlaczego
    _jeszcze_ nie zgadza się na włączenie pfixtls.patch do źródeł.
    I mimo, że patch ten nie jest oficjalną częścią postfixa, to można
    znaleźć link do niego na www.postfix.org, a problemy z SSLem można
    rozwiązywać na postfix-users i nikt się nie czepia.
[2] Tak, Wietse nie ufa SMTP-AUTH (ze względu na korzystanie z
    cyrus-sasl'a którego nie tylko nie napisał, ale nawet nie miał czasu
    przejrzeć źródeł), ale rozumie, że ktoś może tego potrzebować, więc
    włączył to do źródeł. DJB uważa, że jeśli ktoś potrzebuje czegoś,
    czego nie ma w qmailu, to znaczy, że ma wszy na pępku...
--
Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl>