rc-scripts

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 3 Gru 2001, 18:23:13 CET

On Mon, Dec 03, 2001 at 03:40:54PM +0100, Tomasz Witek wrote:
> Na początku powiem, że działaja.
>
> Tylko tak mi przyszło do głowy.
>
> tiwek:~# ip ru sh
> 0:      from all lookup local
> 32766:  from all lookup main
> 32767:  from all lookup default
>
> tiwek:~# ip ro sh | grep default
> default via 62.233.148.225 dev eth0
>
> To nie jest dobrze, wg mnie.
> Taki układ ogranicza w pewnym sensie.
>
> 1. dalczego default jest w tablicy main. Ja nie znajduje na to
>    zadengo sensu. wg. mnie powinien byc w default.
Masz trochę racji.
Ale zapewne zaraz jak to poprawimy, to ktoś się oburzy, że mu default
zniknął (ten ktoś oczywiście używa route i ifconfig).
Druga sprawa, to to, że wciąż wiele narzędzi rozumie tylko tablicę main.
Ale to też zaleta. Dopiero gdy wyrzuciłem default route do tablicy
default zebra przestała mi tę trasę wyrzucać (a nie chciałem tego, bo
dynamiczny routing używałem tam w bardzo ograniczonym zakresie). Tego
default nie mogłem dodawać przez zebrę, bo w zebrze nie można src
dla trasy ustawić (przynajmniej ja nie umiem).

Osobiście chętnie bym widział default w default, ale trzeba to
przedyskutować. Może jako opcja w rc-scripts?

> 2. gdyby rozbic
>
> 0:		local
> 15000:		main
> 32000:		default

Na to się nie zgodzę.
0,32766,32767 to wartości domyślne kernela i nie powinniśmy tego
zmieniać. Jak ktoś chce, to może sobie sam zmienić. Wystarczy
że rc-scripts itp. będą się odwoływały tylko po nazwie.

No i oczywiście takie zmiany nie powinny być brane pod uwagę, jeśli
chodzi o PLD-1.0

Pozdrowienia,
        Jacek