rc-scripts

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Śro, 5 Gru 2001, 08:48:14 CET

On Mon, Dec 03, 2001 at 06:23:13PM +0100, Jacek Konieczny wrote:
> [...]
> zniknął (ten ktoś oczywiście używa route i ifconfig).
> Druga sprawa, to to, że wciąż wiele narzędzi rozumie tylko tablicę main.
> Ale to też zaleta. Dopiero gdy wyrzuciłem default route do tablicy
> default zebra przestała mi tę trasę wyrzucać (a nie chciałem tego, bo
> dynamiczny routing używałem tam w bardzo ograniczonym zakresie). Tego
> default nie mogłem dodawać przez zebrę, bo w zebrze nie można src
> dla trasy ustawić (przynajmniej ja nie umiem).
>
> Osobiście chętnie bym widział default w default, ale trzeba to
> przedyskutować. Może jako opcja w rc-scripts?

DEFAULTwDEFAULT=yes :)

Ale to by rozwiazalo troszke.
Wiem, ze mozna to zribic w dwie linijni
ip ro del default
ip ro add default via 10.0.0.1 def eth0 ta default

i po sprawie. Ale moim zzdaniem rc-scripts powinn miec taka opcje.

> Na to się nie zgodzę.
> 0,32766,32767 to wartości domyślne kernela i nie powinniśmy tego
> zmieniać. Jak ktoś chce, to może sobie sam zmienić. Wystarczy
> że rc-scripts itp. będą się odwoływały tylko po nazwie.

Wlasnie o to mi chodzi. Zeby wszystkie zeczy odwolywaly sie po nazwie
to nie bedzie problemu z przenumerowaniem.

> No i oczywiście takie zmiany nie powinny być brane pod uwagę, jeśli
> chodzi o PLD-1.0

Wiem, ze wszyscy zaprzatnieci sa teraz 1.0, ale wyniknol mi taki
problem. A co mam zrobic, jak potrzebuje cos wcisnac pomiedzy
32766 a 32767 ?

TiweK

--
      .--.
     |o_o |      Tomasz Witek
     /_ / |                 KOTI sp. z o.o., Administrator
   //    \ \                Uniwersytet Gdański, Instytut Matematyki
 )~\_    _/~(               Linux Registered User #163097
perl -e 'print pack(c7,sqrt(7056),(unpack(c,U)+20),119,oct(145),hex(50)-5,7,10);'