taka eine idea

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 5 Gru 2001, 16:12:36 CET

On Wed, Dec 05, 2001 at 03:23:12AM +0100, Blues wrote:
> Proponuję dać tym binarkom +s z wykonaniem przez jakąś grupę. np. shutdown
> (dla halt i shutdown) - smbmount i smbumount mozna dac do grupy adm imho
> (późno jest - inne takie programy mi się nie przypominają...)

Żadnych suidów!
W szczególność suid root.
Ja bym wywalił ze wszystkiego poza su i sudo.
A kombinowanie z dodatkowymi grupami, to tylko robienie większego
bajzlu.

Jak ktoś naprawdę potrzebuje, to se może dodać. A jak rpm -V będzie mu
przy tym marudzić, to i lepiej. suid to tylko pchanie się w kłopoty.

BTW. sam mam +s na halt w _domu_

Pozdrowienia,
        Jacek