taka eine idea

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Śro, 5 Gru 2001, 16:58:58 CET

On Wed, Dec 05, 2001 at 04:12:36PM +0100, Jacek Konieczny wrote:

> Żadnych suidów!
> W szczególność suid root.
> Ja bym wywalił ze wszystkiego poza su i sudo.
> A kombinowanie z dodatkowymi grupami, to tylko robienie większego
> bajzlu.
>
> Jak ktoś naprawdę potrzebuje, to se może dodać. A jak rpm -V będzie mu
> przy tym marudzić, to i lepiej. suid to tylko pchanie się w kłopoty.
>
> BTW. sam mam +s na halt w _domu_

Howgh. Zdobyć uprawnienia jakiejkolwiek grupy jest *znacznie* łatwiej
niż zdobyć uprawnienia roota (np. NFS), a stąd już do włamu jeden krok.

Ew. można zrobić taki pakiet, który zakłada kilkanaście aliasów w
/etc/profile.d/.

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-