2.2.20 STABLE

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Sob, 8 Gru 2001, 14:41:40 CET

On Sat, Dec 08, 2001 at 02:29:46PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Bo Alnan włacza tylko rzeczy bedavce poprawkami. Żadko który z patchy
> które mamy spełnai ten wymóg.

I dobrze robi. Od nowych rzeczy jest devel.

> Czekaj a co ejst w tej chwili z kenelem dystrybucyjnym ?
> Czy tam możesz uyć tylko części patchy ?

Nie. Ale jeśli chciałbym użyć megapatcha - to tylko w całości. Dlatego
nikt nie będzie go używał (bo ludziom z rh nie spodoba się ten kawałek,
ludziom z debiana tamten, a Johonowi Smithowi albo Jaśowi Kowalskiemu
jescze inny).

> Jeżeli nie zamierzasz tego robić to niech Cie głowa o to nie boli.
> Kompletowanei patchy do kernela jest wystarczająco trudne żeby szukając
> pomocy na zewnarz u osób takze zainteresownych takimi rzeczami móc coś na
> tym zyskać.

Jeśli uda Ci się ją znaleźć.

> Na razie nie ma takeij potrzeby.
  ^^^^^^^^

ROTFL.

> Nikt nie każe Ci używać takeigo patcha w jednym kawałku. Masz tu opcję:
> możesz z niego skorzysytać bąć nie. Możesz użyć własnych kawałków patchy.

> Zauwązyłeś że kernel ma cos takeigo jak konfigurację ? Użycie patcha
> jeszcze nie oznacza że kod tegoż znajdzie się w kodzie wynikowym binarki
> kernela. Zgłaszasz wątpliwości jakbyś o kernelu i jego kompilowaniu
> dowiedział sie pięć minut temu.

To nie jest do końca prawda. Niektóre patche zmieniają część kodu
bezwarunkowo. I pewnie nie uda Ci się zagwarantować, żeby to działało we
wszystkich możliwych kombinacjach opcji.

> Ja wiem że chodziło o coś innego i dlatego nie próbuję łaczyć tych dwuch
> dyskusji. Napisałem wczoraj co chciałbym osiągnąć wyraźnie. Przeczytaj to
> jeszcze raz. Przeczytaj takze archiwa żeby przekonać się o czym pisałem
> wtedy.

Tak, teraz jest zupełnie inna skala...

> Jasne. Linus też dla uproszczenia powinien trzymać wszystko w kawałkach.

Przepraszam, czy chcesz zajmować się *pisaniem* kernela, czy nanoszeniem
na niego poprawek? Może w ogóle będziemy mieli po jednym patchu na
każdego rpm'a, tak jak debian?

> Patch jest dla kogoś kto chce skorzystać z wiecej niż jednej rzeczy jaka
> jest w patchu. Przez to nie bezie musiał marnować czasu na integracje
> kilku rzeczy. Nałoży patcha -> skonfiguruje co bezie chciał -> skompiluje
> -> użyje. KISS.

Rozumiem, że to jest proste dla tego, który by chciał tego *w całości*
używać. Ala na pewno nie dla tego, który to robi. (szczególnie
interferencje między różnymi opcjiami w jądrze).

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-