ostatni postfix

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w webmedia.pl
Wto, 11 Gru 2001, 13:12:56 CET

On Tue, 11 Dec 2001 09:55:12 +0100, you wrote:
>Owszem, ale AFAIK nie tylko nasz i nie tylko ostatni. Postfix ustawia
>odpowiednie prawa każdemu swojemu podprocesowi na podstawie plików
>konfiguracyjnych, a nie s{ug}idów.

To pokaż mi ten plik konfiguracyjny gdzie ustawisz gid'a jakiemuś
konkretnemu podporcesowi, na razie zrobiłem:
chgrp mail /usr/lib/postfix/smtpd
chmod g+s /usr/lib/postfix/smtpd
i zdjąłem tego sgida z postfix'a, potestuje zobaczę i najwyżej commitne
zmiane jak będzie działać.

>Może użyj saslauthd?

A myślisz że czego używam:
[root w linux postfix]# cat /etc/sasl/smtpd.conf
pwcheck_method: saslauthd

Nie wiem po co postfix się dobiera smtpd'em do tego pliku bo poza:
smtpd_sasl_auth_enable = yes
to już nic ciekawego nie mam.

--
Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk - grzegorz w pld.org.pl
"Nikomu nie wolno drżeć przed nieznanym, gdyż każdy jest w stanie zdobyć