ostatni postfix

Michał Kuratczyk kura w cs.net.pl
Wto, 11 Gru 2001, 13:50:59 CET

On Tue, Dec 11, 2001 at 01:12:56PM +0100, Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk wrote:
>To pokaż mi ten plik konfiguracyjny gdzie ustawisz gid'a jakiemuś
>konkretnemu podporcesowi, na razie zrobiłem:
Ja tego nigdzie nie ustawiam. Mi wszystko działa. :-P

>chmod g+s /usr/lib/postfix/smtpd
>i zdjąłem tego sgida z postfix'a, potestuje zobaczę i najwyżej commitne
>zmiane jak będzie działać.
Commitniesz sgida? Veto. To nie jest poprawne rozwiązanie (niezależnie
of tego, że nie umiem podać jak powinno wyglądać poprawne).
Jak widać poniżej trochę z tymi [ug]idami postfix kombinuje:
~/src/snapshot-20011127/src $ rgrep 'set.*[ug]id' * | wc -l
    172

Poszukaj właściwego rozwiązania, bo sgid to tylko workaround.

>A myślisz że czego używam:
>[root w linux postfix]# cat /etc/sasl/smtpd.conf
>pwcheck_method: saslauthd
>
>Nie wiem po co postfix się dobiera smtpd'em do tego pliku bo poza:
>smtpd_sasl_auth_enable = yes
>to już nic ciekawego nie mam.
Coś kręcisz. ;->  Jak możesz, to podłub trochę przy tym i powiedz gdzie
dokładnie postfix tak robi, bo tak być nie powinno. Postfix/smtpd
wywołuje różne funkcje z cyrus-sasl, które powinny zrobić resztę.

--
Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl>