kbd

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Śro, 12 Gru 2001, 15:40:24 CET

W /etc/rc.d/init.d/console mamy coś takiego, że jeśli jest framebuffer,
to setfont jest odpalany na każdej konsoli. Jeśli do tego nie ma devfs,
to konsole są wyszukiwane przez ls /dev/tty[0-9] && ls /dev/tty[0-9][0-9].

U mnie powoduje to otwarcie mnóstwa vt, które bez tego nie byłyby
używane. I jest to niepotrzebne, bo co prawda przy framebufferze
każdy vt ma własny font, ale w trakcie wstawania systemu innych vt
jeszcze nie ma.

Tymczasowo sobie to zablokowałem (zamiast kastrowania /dev). Fakt,
że wtedy nie zadziała /etc/rc.d/init.d/console/start w trakcie pracy,
kiedy inne vt już są.

Trzeba by to lepiej rozwiązać, ale nie mam pomysłu. Nie wiem, jak
sprawdzić, które vt są w danej chwili używane.

--
 __("<  Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.ids.net.pl/
 \__/