kbd

Przemyslaw Brojewski przemek w my.tenbit.pl
Śro, 12 Gru 2001, 15:55:46 CET

> W /etc/rc.d/init.d/console mamy coś takiego, że jeśli jest framebuffer,
> to setfont jest odpalany na każdej konsoli. Jeśli do tego nie ma devfs,
> to konsole są wyszukiwane przez ls /dev/tty[0-9] && ls /dev/tty[0-9][0-9].
>
> U mnie powoduje to otwarcie mnóstwa vt, które bez tego nie byłyby
> używane.
>
> Trzeba by to lepiej rozwiązać, ale nie mam pomysłu. Nie wiem, jak
> sprawdzić, które vt są w danej chwili używane.

W sytuacji, kiedy każdy vt może mieć swój własny font może lepiej będzie
przenieść setfont do /etc/profile (lub podobnie). Ceną będzie to,
że programy które same sobie otwierają nowe vt, będą musiały same zadbać
o odpowiedni dla nich font. A sposobów na sprawdzenie czy controlling tty
to konsola znajdzie się chyba wystarczająco dużo.

brojek.