dosemu, Xfree86-fonts

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Czw, 13 Gru 2001, 11:02:37 CET

On Thu, Dec 13, 2001 at 10:46:22AM +0100, Witold Filipczyk wrote:
> Z w miarę świeżym FreeDos-em można robić lredir.
> Chciałbym zrobić dosemu tak, żeby wszystkie pliki były na natywnym
> filesystemie linuksowym (jest taka opcja w konfiguracji).
> FreeDos, DR-DOS i MS-DOS sobie z tym radzą.
> W pakiecie dosemu byłby minimalny system do uruchamiania DOSowych
> programów.  W pakietach dosemu-freedos-* byłaby pełna dystrybucja
> FreeDos-a.

Jeżeli to działa i nie ma powoduje niekompatybilności z jakimiś dosowymi
programami, to może być dobre.

> Do tego domyślnie włączona opcja vnet, to chyba największy bajer
> dosemu i trzeba to wykorzystać.

Co to jest vnet?

> Zrobiłem sobie upgrade XFree86-fonts-* do release 4 i zaobserwowałem
> co następuje:
> X w ogóle nie chcą wystartować - plują się o font fixed.
> W fonts.alias fixed ma końcówkę iso8859-1 a w fonts.dir końcówka jest
> iso10646-1.

Ten font jest w XFree86-fonts-ISO8859-1. Alias do niego
w XFree86-fonts. Nie pytajcie dlaczego, pisałem już, że to głupie.
Próbowałem fixed przerobić na alias do iso10646-1, ale wtedy jak nie
było dodatkowo tego samego fontu w iso8859-1, to gdm się restartował
bez końca. Chyba żeby dać alias iso8859-1 -> iso10646-1 (nie
próbowałem), ale i tak kupa innych programów zacznie się dopominać
fontów w 8859-1 :/

> W /usr/share/fonts/encodings są pliki iso8859-11.enc i iso8859-13.enc.
> Gdzie jest reszta?

A ma być? Nie wiem, w specu jest %{_fontsdir}/encodings/* .

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/