qmail a qmail-client

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 17 Gru 2001, 13:19:42 CET

On Mon, Dec 17, 2001 at 01:05:23PM +0100, Witold Filipczyk wrote:
> Czym się te pakiety różnią?
> Do czego służy jeden a do czego drugi?
Jeden to pełnosprawny serwer poczty.
Drugi to taki obcięty, który kożysta zdalnie z kolejki pocztowej tego
pierwszego.

> Dlaczego są w konflikcie?
Bo używanie ich razem nie ma najmniejszego sensu. No i zawierają te same
pliki.

> Po zawartości %files doszedłem do wniosku, że zamiast konfliktu
> można zrobić, że qmail Requires: qmail-client.
> I jeden konflikt mniej.
I jeden zainstalowany pakiet za dużo.

> Dążę do tego, żeby nie było żadnych konfliktów między pakietami.
To nie ma sensu.

> Bo brak konfliktów mocno ułatwi utrzymanie (wprowadzenie) spójności
> na FTPie a później łatwiej będzie zrobić wersję PLD z LIVE filesystem.

Jak długo zostawiamy możliwość wyboru pakietów administratorowi - tak
długo konflikty być muszą. A ja się nie zgodzę na rezygnacje z
możliwości wyboru.

Pozdrowienia,
        Jacek