qmail a qmail-client

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 18 Gru 2001, 14:21:45 CET

On Tue, Dec 18, 2001 at 12:56:24AM +0100, Witold Filipczyk wrote:
> Rozwiązywanie konfliktów nie będzie polegało na zostawieniu jednej jedynie
> słusznej opcji, ale w dalszym ciągu będzie można wybrać, który pakiet
> zainstalować.  A nawet kiedy zainstaluje się kilka podobnych to i tak będzie
> działać.
I po cholerę komuś 3 MTA, 5 identd itp.
Później będzie, że PLD to tak wielka dystrybucja, że na dysku się nie
mieści.
Po to są między innymi Obsoletes (bo raczej to, a nie konflikty
najwyraźniej chcesz usunąć), żeby administrator wiedział gdzie powinien
dokonać wyboru.

> Brak konfliktów (chodzi o konflikty w sensie RPMa) będzie można osiągnąć przez
> kilka technik:
> - wyciąganie części wspólnej pakietów i robienie pakietu -common
To ma sens. Ale też nie zawsze. Za dużo pakietów to też problem.

> - zmianę nazw statyczną
Podstawową wadą tego rozwiązania, to to że może doprowadzić do pomyłek.

> - zmianę nazw dynamiczną (linki symboliczne przy starcie)
To jest IMHO chore. Link się nie stworzy, albo się źle stworzy i jakiś
serwis nie wstanie. Albo wywołuje jakąś komendę i zgaduje co mi się
wykona.

> Da to też większe możliwości administratorom sprawdzenia wielu programów
> i wybranie najlepszego bez konieczności instalowania/odinstalowywania.
Raczej powoduje, że większość administratorów ma kupę niepotrzebnych
rzeczy zainstalowanych, które od czasu, do czasu będą mu się kłócić.

> Odpowiedni skrypt startowy zapewni poprawną pracę systemu.
Dopóki nic w nim nie wysiądzie. A wystarczy jakaś specyficzna
konfiguracja i może się okazać, że system nie wstanie.
Zaczyna mi to przypominać linuxconf itp. badziewia z innych dystrybucji.
To są rzeczy, przed którymi większość użytkowników PLD chce uciec.

> PLD LIVE filesystem wyobrażam sobie tak, że jest bootująca płytka
> z zainstalowanymi pakietami i przeformatowanymi manualami na CD.
> LILO z CD pozwala wybrać czy chcemy używać RAMDISK + CD (stała konfiguracja),
> czy może CD + HDD lub FDD i możliwość koegzystowania pakietów instalowanych
> na dysku i tych z CDROMu.  Są jeszcze kompy, które mają małe dyski, ale mają
> CD-ROMy.  Sam chciałbym mieć taką płytkę.
Też chciałbym taką płytkę i nawet się zastanawiałem nad jej zrobieniem.
Ale to dość skomplikowana sprawa i można od razu założyć  że nie
wszędzie będzie działać.

Daruj sobie. Naprawdę.

Pozdrowienia,
        Jacek