qmail a qmail-client

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Pią, 21 Gru 2001, 22:49:54 CET

On Fri, Dec 21, 2001 at 09:43:18AM +0100, Blues wrote:

> Rozumiem, ze jutro finansujesz mi 36G SCSI Ultra160 dysk do kazdej z moich
> maszyn? Bo aktualnie na / mam po 2G... prawie puste. I cenie sobie, ze to
> tak malo zajmuje.

Dysk Ci odpalę jak zarobię na PLD pierwszy milion.
Mam w domu w jednym kompie 1GB, w drugim 777MB i jak na developerskie maszyny
to trochę mało, ale jak będę kupował mocniejszą maszynę to 40GB będzie
minimum.

Wprowadzane zmiany mają na celu uproszczenie instalacji i upgrade'ów.
Nie wiem czy ktoś z Was zauważył, że pojawiają się informację, że przy
upgrejdach coś tam się komuś odinstalowało co nie powinno było.
Główna przyczyna jest taka, że na FTPie nie wszystkio jest w miarę świeże.

Przy braku konfliktów utrzymanie porządku na FTPie jest dużo, dużo łatwiejsze.
Wystarczy trzymać bazę rpmową dla każdego katalogu.
np.
rpm -U pakiet-* --justdb && cp pakiet-* FTP/ && uaktualnij bazę poldka

Mam nadzieję, że poldek nie musi generować bazy za każdym razem od początku
tylko może ją uaktualniać.

Wtedy nie będzie żadnych skopanych zależności, będzie można spokojnie
instalować, upgrejdować z tego co jest na FTPie i codziennie generowane .iso
działałyby spoko.

Uwaga na temat synchronizacji FTP:
Należy się liczyć z tym, że liczba zadowolonych użytkowników PLD będzie rosła
w postępie geometrycznym.  I jeśli ktoś instaluje przez sieć nie należy
dopuszczać do sytuacji, że w tym czasie zmieniają się pliki na FTP.

Solution version alfa:
Są dwa katalogi:
- jeden główny z plikami do ściągnięcia
- w drugim są hardlinki do plików z pierwszego katalogu
Pakiety są doinstalowywane do drugiego i co jakiś czas następuje zamiana:
mv glowny tmp
mv drugi glowny
mv tmp drugi
i uaktualnienie hardlinkow w drugim katalogu.

Właściwie to trwało by moment, ale informacja na FTPie, że np. w pierwszej
sekundzie którychś tam godzin trwa synchronizacja FTPa, więc lepiej być
czujnym by nie zaszkodziła.

WF