Lamerskie pytanka ;-)

hocus hocus w dronet.gliwice.pl
Nie, 4 Lut 2001, 22:59:56 CET

Witam!

Jeśli chodzi o programowanie pod linuxem jestem zdecydowanym nowicjuszem.
Ostatnio trafiłem na pewną zagwózdkę. Otóż mam dwa systemy postawione na
PLD: jeden i686, a drugi i586. Pisałem (właściwie "przykrawałem" na własne
potrzeby cudzy) program operujący na PAM'ach. Na i686 skompilowało się i
zlinkowało ładnie z opcją -lpam. Na i586 linker poradził sobie dopiero po
doinstalowaniu pam-static (dokładnie - co do bajtu - ten sam kod źródłowy,
ten sam makefile) no i oczywiście faktycznie zlinkował mi to statycznie, co
mogłem stwierdzić po trzykrotnej różnicy w rozmiarze programu wynikowego. Z
czego to może wynikać?
I druga rzecz, która już zupełnie mnie zgięła: w programie popełniłem pewien
błąd, było: #define X_TIME  /*jakiś komentarz*/ i później gdzieś w kodzie:
sleep(X_TIME). No i na i686 to przeszło :-))) Natomias na i586 wysypał mi
się, że w sleep jest za mało argumentów i dobrą chwilkę zabrało mi zanim
doszedłem o co biega...

Pozdrawiam
Paweł Zmysłowski

http://lists.pld.org.pl/