sftp

Jacek Ćwielong pld w netcybermedia.com
Pon, 26 Lut 2001, 14:28:47 CET

[poniedziałek, 26 luty 2001], Marcin Bohosiewicz napisał(a):

> Witam,
>
> Pytam, czy ktokolwiek kto uznal ze sftp z openssh jest lepszy niz
> ten samodzielny przyjrzal sie obu? Na pierwszy rzut oka widac
> ze ten samodzielny ma duzo wiecej opcji! Dodatkowo serwer w nim
> lezal w /usr/sbin a w tym z openssh w /usr/libexec - powoduje to
> ze oba sftp sa ze soba niekompatybilne w tej chwili.
> A instalacja nowego openssh (tego z sftp) wyinstalowuje tego samodzielnego.
>
> Proponuje:
> zrobic z sftp z openssh odrebny podpakiet, z obsoletes: sftp,
> a w sftp dodac obsoletes: openssh-sftp - jednoczesnie trzeba
> [...]

Wydaje mi się, że te dwie rzeczy nie są wymienne, gdyż każdy z serwerów
wymaga innego klienta, np. gftp potrafi dogadać się z sftpserv z sftp, ale
już nie z tym z openssh. Nie zauważyłem przy tym konfliktu między nimi (co
prawda po dość pobieżnych testach): gdy mam włączoną obsługę sftp w
sshd_config i łączę się z gftp po SSH, ten używa sftpserv z sftp. A znowu
windziany klient SSH (v.2.3), ten z www.ssh.com, wymaga sftp-server z
ssh/openssh i nie dogada się z tym z sftp.

Co do ilości opcji, to chyba mowa o opcjach do sftp, który jest klientem.
Bo sftpserv nie ma chyba żadnych opcji, sftp-server zresztą też.

Jacek