Dziwna tendencja...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 28 Lut 2001, 08:11:49 CET

On Tue, Feb 27, 2001 at 08:03:15PM +0100, Marcin Bohosiewicz wrote:
> Witam,
>
> Zauwazylem ostatnio dziwna tendencje w pakietach PLD:
> otoz coraz wiecej pakietow zalezy (jawnie lub nie)
> od bibliotek z XFree86.
> Przyklady: inn,mtools.
>
> czy nie byloby dobre, by takie zalezne od Xowe dodatki (raporty
> wykorzystujace GD w przypadku inna, czy floppyd w mtoolsach)
> bylyby jednak w odrebnych podpakietach? Nie zmuszajmy
> ludzi do instalowania Xow na serwerze.....
Zgadzam się z tym. Osobiście wolę każdy pakiet podzielić na kilka podpakietów
(zawierających nawet tylko jedną binarkę/bibliotekę), tak aby nie było żadnych
wymuszonych zalezności.
Ale też zauwazyłem, że w wielu miejscach dawany jest prefix "/usr/X11R6/" dla
pakietów, które (w minimalnej wersji) Xów (bibliotek, serwera) nie potrzebują.
Np. vlc (poprawiłem).

Pozdrowienia,
	Jacek