Dziwna tendencja...

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Śro, 28 Lut 2001, 18:40:03 CET

On Tue, Feb 27, 2001 at 08:03:15PM +0100, Marcin Bohosiewicz wrote:
> Witam,
>
> Zauwazylem ostatnio dziwna tendencje w pakietach PLD:
> otoz coraz wiecej pakietow zalezy (jawnie lub nie)
> od bibliotek z XFree86.
> Przyklady: inn,mtools.
>
> czy nie byloby dobre, by takie zalezne od Xowe dodatki (raporty
> wykorzystujace GD w przypadku inna, czy floppyd w mtoolsach)
> bylyby jednak w odrebnych podpakietach? Nie zmuszajmy
> ludzi do instalowania Xow na serwerze.....

O INN-ie też chciałem napisać, akurat nie o zależności od X, ale od
modułów perla (ale to się łączy).

W tej chwili INN ma wpisaną jawnie zależność od perl-GD, dodatkowo do
zależności wpada perl(CDB_File) (z pakietu perl-CDB_File).

W rzeczywistości:
- zależność od perl-GD jest opcjonalna, nawet innreport może działać bez
  tego (tylko nie wygeneruje obrazków)
- perl-CDB_File jest wymagane przez skrypt
  /usr/share/news/filter/nnrpd_auth.pl - chyba rzadko potrzebny, ponadto
  opisany jako przykładowy.

IMO te dwie zależności nie powinny być generowane (jakoś da się wyciąć
zależności - podmieniając skrypt find-requires?)

(nawiasem mówiąc, gd nie musi wymagać bibliotek XFree; można skompilować
 bez XFree (bez obsługi .xpm). Ma to sens np. w przypadku php-gd na
 serwerze)

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/