PHP 4.0.4pl1

Wto, 30 Sty 2001, 08:10:16 CET

On Tue, 30 Jan 2001, Jaroslaw Dziubek wrote:
[..]
> Jedno i drugie musi miec httpd zeby dzialac, a wszystkie pliki
> konfiguracyjne odnosnie cgi i php moznaby miec w jednym miejscu
> (ja bym wtedy tam tez przeniosl konfig od wwwcount -
> /etc/httpd/cgi/wwwcount.cfg :)

Już w zasadzie /etc/httpd/mod-<module>.conf choć tu akurat ze względu na
to że teraz apache potrafi sam czytać wszystkie pliki konfiguracyjne z
zadanego katalogu w zasadzie możnaby wrzucić to co powiedzmy
/etc/httpd/mod/<module>.conf z tym że jest to do przyjęcia o ile doda się
inianinowi poprawkę żeby nie czytał plików:
/etc/httpd/mod/*{~,rpmnew,rpmorig}. W takim wypadku moznaby pozbyć się z
modułół skryptów %post/%preun, bo w zasadzie pliki konf do modułów mogłyby
też zawierać na początrku po dwie linijki z LoadModule,
AddModule. Spowodowałoby to tyle, że apxs mógłby przejść do podpakietu
devel i sam apache straciłby zależnosć od perla .. co w sumie byłoby
pozytywne. Potencjalne ryzyko wynikałoby z niedeterministycznej kolejności
ładowania modułów. Jak wielkie ryzyko narażanie się na jakieś zakłócenia
inicjacji modułów tego nie ejstem w tej chwili oszacować - potencjalnie
takie zagrożenie istnieje ale nie jest one i tak wieksze od tego jakie
ryzyko wyniak z w sumie też niederminictycznego wstawiania w rządanej
koleności LoadModule, AddModule do httpd.conf. W sumie jak na razie nikt
nie zgłaszał jakis zakłoceń wynikających z braku tutaj determinizmu
czyli i przy założenieu że ryzyko to jest równe lub niewiele większe
potencjalnie byłoby to także do zaakceptowania. W razie czego możnaby
wymyśleć jakis mechaniz kolejkowanai plików konfiguracyjnych opierających
sie o np. maskę /etc/httpd/mod/<level>_<module>.conf co potencjanie chyba
dałoby chyba nawet efekt niż jest to obecnie (?!).

Hmm .. w sumie dla zachowania anologii/spójności w takim układzie byłoby
też do przyjęcia /etc/httpd/cgi/<packe>.conf.

comments ?

Tak wogóle to jaki jest status obecnego php które leży w /test ? znaczy
się czego jeszcze brak/co nie działa ? Warto żeby to podsumować żeby inni
wiedzieli czego oczekiwać, na czym ewentulanie się skupać żeby to wygonić
z /test.