xinetd, rc-inetd i problem

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 29 Sty 2001, 17:44:54 CET

On Sun, Jan 28, 2001 at 09:22:29PM +0100, Tomasz Matusiewicz wrote:
> Hej
>
> Jestem od miesiaca uzytkownikiem PLD i mam pierwszy problemik z ktorym
> nie moge dac sobie rady sam :(
>
> Otoz zainstalowalem sobie oident'a, ktory ma pliczek z konfigiem w
> /etc/sysconfig/rc-inetd/oidentd i niby wszystko moge w nim
> skonfigurowac, ale jednak nie wszystko, chodzi mi o parametr
> 'only_from', ktorego mozna uzywac w xinetd.conf, z man xinetd.conf:
Można w xinetd.conf, ale w innych nie. Dodamy to do rc-inetd i może to
kogoś zmylić. Nie znaczy to że na pewno tego nie dodamy. Prawde mówiąc
pewnie dlatego tego nie ma, bo nikt tego nie potrzebuje --- z wszystkimi
inetd można użyć "SERVER=tcpd" oraz /etc/tcpd/hosts.{allow,deny}

> I w zwiazku z tym pytanie: co powinieniem wpisac w
> /etc/sysconfig/rc-inetd/oidentd aby przy usludze identa rc-inet
> dodawalo linie only_from = moje_paramatry ?
W tej chwili nic takiego nie ma, co by to zrobiło.
Ale spróbuj te adresy wpisać do /etc/tcpd/hosts.allow:

oidentd: adres1 adres2 adres3

i do hosts.deny:

oidentd: ALL

Pozdrowienia,