XFree86-fonts, icewm(themes), xinitrc i qt

GoTaR gotar w priv0.onet.pl
Śro, 4 Lip 2001, 10:48:24 CEST

On Tue, Jul 03, 2001 at 17:59:25 +0200, Blues wrote:

> Mam wątpliwości.
> Nie każdy musi mieć chęć używać takich programów. Czasem po prostu każdy
> kilobajt na dysku jest cenny.

I właśnie wtedy przydałoby się, żeby baza rpma była mniejsza.

Coraz poważniej myślę nad którymś z tych narzędzi do sprawdzania, co się
pojawiło nowego na ftpie. Do tej pory robiłem po prostu:

$ for i in `rpm -qa | sort`; do wget -q -Y on \
ftp://ftp.pld.org.pl/PLD-1.0/i586/PLD/RPMS/ -O - | grep -q $i || \
echo $i; done

Ale nie jest to specjalnie optymalne rozwiązanie;)
Które będzie najlepiej się nadawało na modem? Dotychczas używałem
jedynie apta na łączu stałym, wucha i poldka nigdy, gdyż ten pierwszy
nie chciał współpracować z proxy, zaś zanim ruszyłem drugiego to apt
skończył robotę.
Jak duża jest baza ściągana przy apt-get update? Bo jeśli ma powyżej
350kB to ja zostaję przy swoim.

Tyle że tu pojawia się problem, na który zwrócił uwagę już Janek - ZBYT
duża automatyzacja. W przypadku PLD jest to poważną wadą, gdyż,
przynajmniej ostatnio, distro często się destabilizuje a ftp nie jest
spójny. Wystarczy przypomnieć niedawną sprawę nowego kde, dla którego
nie było konquerora (a apt wywalił starego!) czy obecnego buga 'tty'
oraz to, że gpm nie zawiera libgpm.so.1, które jest wymagane przez vima,
aumixa, mc czy linksa.
Poza tym - np. ja mam trochę zależności nie tak, np. mam własne skrypty
startowe i nie instaluję żadnej dokumentacji (man, info, doc...). I to
MUSZĘ mieć pod _osobistą_ kontrolą; nie chcę, żeby apt mi ściągał:
rc-scripts, info, mailcap, /sbin/chkconfig, klogd, /bin/run-parts,
/bin/mail, shadow, dialog, gdbm - a nie mam ich w systemie. Jak go do
tego przekonać?
Kolejna sprawa - czy apt potrafi wznawiać transmisję albo pozwala
podpiąć do ściagania inny program?

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>