XFree86-fonts, icewm(themes), xinitrc i qt

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Śro, 4 Lip 2001, 15:38:55 CEST

On Wed, Jul 04, 2001 at 10:48:24AM +0200, GoTaR wrote:
> On Tue, Jul 03, 2001 at 17:59:25 +0200, Blues wrote:
>
> Jak duża jest baza ściągana przy apt-get update? Bo jeśli ma powyżej
> 350kB to ja zostaję przy swoim.

-rw-r--r--   1 pldadmin pldadmin  1192985 Jul  3 21:31 pkglist.base.bz2
Czyli ponad 1M

> Tyle że tu pojawia się problem, na który zwrócił uwagę już Janek - ZBYT
> duża automatyzacja. W przypadku PLD jest to poważną wadą, gdyż,
> przynajmniej ostatnio, distro często się destabilizuje a ftp nie jest
> spójny. Wystarczy przypomnieć niedawną sprawę nowego kde, dla którego
> nie było konquerora (a apt wywalił starego!) czy obecnego buga 'tty'
> oraz to, że gpm nie zawiera libgpm.so.1, które jest wymagane przez vima,
> aumixa, mc czy linksa.

Spójność ftp się poprawia. Problem z gpm to właśnie syndrom jakiego dało
by się uniknąć przez zarzucienie odnajdowania z jakiego pakietu jest
jakiś lib.

> Poza tym - np. ja mam trochę zależności nie tak, np. mam własne skrypty
> startowe i nie instaluję żadnej dokumentacji (man, info, doc...). I to
> MUSZĘ mieć pod _osobistą_ kontrolą; nie chcę, żeby apt mi ściągał:
> rc-scripts, info, mailcap, /sbin/chkconfig, klogd, /bin/run-parts,
> /bin/mail, shadow, dialog, gdbm - a nie mam ich w systemie. Jak go do
> tego przekonać?

Aby nie upgradował:
RPM::HoldPkgs { "info"; "mailcap"; "klogd"}

w /etc/apt/apt.conf
Aby nie instalował pomimo tego że coś tego wymaga to najlepiej zrobić
fake.rpm który będzie tylko Provides: cośtam.

> Kolejna sprawa - czy apt potrafi wznawiać transmisję albo pozwala
> podpiąć do ściagania inny program?

Potrafi wznawiać.
Potrafi wypisać URLe z jakich trzeba zaciągnąć pakiety. Można to
wykorzystać do pociągnięcia np wgetem.

pozdrawiam
--
Artur Frysiak