Samba

Czw, 12 Lip 2001, 13:04:30 CEST

On Thu, 12 Jul 2001, Lukasz Trabinski wrote:

> Witam
>
> Zrobiłem speca do samby w wersji 2.2.1. Ponieważ nie mam pod ręką czystej
> dystrybucji PLD - prośba o ewentualne testy i uwagi. Jeżeli była by
> potrzeba przekomplikowania tegoż pod RH w patchu samba-config.patch
> wywalić trzeba opcję -lpamc. Stąd pytanie, czym się różni się -lpamc od
> -lpam, lpamc - biblioteki statyczne, -lpam - dynamiczne? Czy -lpamc jest
> konieczne, IMHO nie?

Prosty test: jeżeli przy linkowaniu nie ma błędów to znaczy że nie jest
potrzebne (tak wogóle to przydałoby się gdyby np. linker miał możliwość
ostrzegania że linkowanie a jakimś libem jest niepotrzebne i druga opcja
przy której nie linkowałby z libami które nie są potrzebne).
Druga sprawa: linkować w tym wypadku dynamicznie. Trzecia sprawa: patrzeć
co robią inni to dobry odruch [1] ale nie traktować tego jako
pewnik. Dobrze jest mieć wątpliwości i to zawze. Konsekwencja wątpliwości
powinna być taka jak w tym wypadku czyli próba skonsultowania się z
innymi.

[1] na ftp.zie.pg.gda.pl/SRPSM mam prawie 4GB src.rpm-ów z różnych
dystrybucji. Zbiór ten na bieżąco aktualizuję dodąc to co nowe i kasujac
także pakiety które nie są już potrzebne bo przejrzałem je i po takim
przejrzeniu poszła na buildery już do przebudowania nasza wersja. Prośba o
to żeby próbować także zaglądać do tego zbioru pakietów bo anóż coś
ciekawego ktoś inny wymyślił/znalazł/poprawił. Mirrorowanie tych zasobów
do celów pracy nad pakeitami jest wskazane o ile ktoś ma zamiar aktywniej
uczestniczyć w tym co robimy (całość nie zajmie wiecej niż 4GB i ruch
dzinny in/out może tu być do kilkuset MB dzinnie jakby ktoś chciał
oszacować sobie czy ma rurę wystarczjąco szeroką :).

Przy okazji prośba o to żeby instalować nowe autoconf/automake i sprawdzać
czy nie jest potrzebne regenrowanie zasobów ac/am na początku %build
i/lub jakieś poprawki w ac/am.