Samba

Czw, 12 Lip 2001, 19:47:59 CEST

On Thu, 12 Jul 2001, Bartosz Jakubski wrote:

> A mógłby ktoś napisać parę słów o budowaniu pakietów z programów
> korzystających z ac/am? Kiedy trzeba wywoływać w specu
> aclocal/ac/am/gettextize/libtoolize itp.?

Jeżeli zobaczy w wygenerowanym configure linijkę:

# Generated automatically using autoconf version 2.13

lub inna wskazująca na to że nie jest to coś bliskiego 2.50
to nie będziesz mógł użyć %configure w specu.

Sa tu dwa wyjścia:
- użuć %configure2_13,
- zregenerować wszystki potrzebne pliki.

Pierwszego raczje bym nie polecał/unikałbym po to tylko żeby mieć pewność,
że wsparcie do ac w projekcie jest zgodne z ac 2.50. O ile przy
regenerownia uzasobów pojawia się jakieś kłopoty i ktoś nie chce/nie
potrafi tego poprawić to lepiej wstawić %configure2_13. W przypadku kiedy
regeneracja jest konieczna i projekt nie używa libbtoola (w configure.in
nie ma {AM,AC}_LIBTOOL_PROG) zwykle wystarczy wywołanie autoconf przed
%configure. O ile przy genrowaniu źródeeł przez maintainera był używany
libool, 1.3.5 to trzeba dodatkowo wywołać:

libtoolize --copy --force
acloca

Jeżeli projekt dodaktkowo uzuwa jeszcze plikół Makefile.am to dodatkowo
powyższe powinno w końcowej postaci rozbudować się do:

libtoolize --copy --force
acloca
autoconf
automake -a -c

> Jeszcze słówko o zsh - czy mi się wydaje, czy pakiet zsh-static jest
> zrobiony tylko dla picu?

Wydaje Ci się :)

Chodzi o to że w poprawnie prowadzonym systemie na wypadek choćby "awarii"
jednej z ważnych bibliotek czy choćby ld.so dobrze mieć jest jakiegoś
shella statycznego. Kiedyś bardzo dawno temu przyjeliśmy, że nie będziemy
wymuszać który to miałby być shell i dlatego powstaja dodatkowo ash-static
(ten kiedyś był także używany w initrd), bash-static, tcsh-static,
pdksh-static.

> PS.
> Jeśli czyta to osoba przyznająca dostęp RW do cvs, to się przypominam...

Zaraz zajrzę do pliku gdzie ląduja mi zgłoszenia :)