memorandum.txt (~15kB)

Lukasz Trabinski lukasz w lt.wsisiz.edu.pl
Pon, 16 Lip 2001, 00:09:30 CEST

On Sun, 15 Jul 2001, Tomasz Kłoczko wrote:

> Przez najbliższe godziny/dziesiątki godzin najlepsze co mogę w tej
> sprawie zrobić to słuchać i czytać co inni mają do powiedzenia.

Hmm, pewnie to co napiszę wyda się zabawne i oczywiste, ale nam naprawdę
przydałby się instalator z prawdziwego zdarzenia - taki instalator, który
w momencie instalacji wstępnie konfiguruje system. Po co? Oczywiście
chodzi o czas. Czasem istnieje potrzeba postawienia hurtowej ilości maszyn
z linuksem  (niekoniecznie serwerów) z różną zawartościa pakietów.
Niestety dla mnie  czas się liczy, nie mam zamiaru przez pół dnia szukać
niedoróbek  poinstalacyjnych i w związku z tym wybieram inną dystrybucję -
nie PLD. Wiem, że łatwiej jest krytykować, niż jeżeli samemu napisać taki
porządny instalator... Dla mnie ów instalator nie musi działać w trybie
graficznym,  ani mieć opcji instalacji by nfs,ftp,http,mail itp. :) -
ważne jest, aby  za pomocą niego w miarę szybko i bezboleśnie zainstalować
system i nie wnikać po instalacji jakiego pliku brakuje do startu systemu.
Oczywiście nie chodzi tu o stan posiadanej wiedzy, bo problemy zazwyczaj
umiem sam  rozwiązywać, linuksa używam od dobrych paru lat (6-7?),
pamiętam czasy kerneli 1.X itp. - chodzi o CZAS.

Rok temu, podczas zlotu PLD zaczątek instalatora można było podziwiać,
odbyła się nawet jego prezentacja - wyglądał całkiem nieźle. Co się z nim
teraz dzieje?

ps
piszę to po całodziennej jeździe na rowerze w upał, więc post może być
mało składny... :)

--
*[ Łukasz Trąbiński ]*
SysAdmin @wsisiz.edu.pl