2.2.19 vs 2.4.x

Śro, 18 Lip 2001, 12:14:05 CEST

On Wed, 18 Jul 2001, Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

> On Wed, 18 Jul 2001, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
>
> Tomek,
> Na co trzeba zwracac uwage ????

Kilka pakietów z modułami do kernela (porobić brancze do 2.4): alsa,
svgalib. Narzędzia do xfs (chyba juz są skończone ale posprawdzałbym
jeszcze).

Druga sprawa apropo modułów. Zastanowiłbym się jeszcze raz czy nie lepiej
byłoby skomasować pakiety zawierajace moduły w taki sposób żeby wlatywały
do kernela. Tu tylko prośba o powstrzymanie się z protestami. Otóż chodzi
tylko o to żeby w kupie wszyystko sie budowało. Wynikowo mogłoby to
lądować w podpakeitach typu
kernel-{,smp}-{net-masq,drv-{ide,scsi,net,usb,alsa,sound,dri,fb}}
i zapewne moze jeszcze kilak innych grup dałoby sie tu wydzielić tak coby
nie instalwoać całego inwentaża modułów (a jest ich przecież sporo).

Kiedyś o takim zgrubnym podziale pakietu kernel była już mowa i nie było
jakiś specjalnych uwag. Chodzi o to że zgrupowanie wszsytkich źródeł z
modułami w jeden pakiet źródłowy pozwoliłoby uniknąć zamieszań związanych
z konserwacja tych zasobów. Do uniknięcia byłoby to że po zmianie wersji
kernela na nowy tzreba jeszcze poświecić troche czasu na konserwacje kilku
pakietów zawierajacych moduły. Wpłynełoby to zapewne na dalszą komplikacje
i tak kjuz skomplikowanego speca do kernela ale byłby to wysiłek niejako
jednorazowy.
Zgrupowanie zasobów z których produkuje się moduły kernela pozowliłoby
także na zmniejszenie ilości pakeitów źródłowych kernel 2.2/2.4 specyfic.

Wydaje mi się że na dłużzzą metę z takiego podejścia mogą być pewne
dodatkowe oszczedności na czasie poświecanym na konserwacje zasobów z
wersji na wersję. w tewj chwili pakeit z kernelem na 2.2 ma
~18.5MB. Podział na podpakiery z rupami modułów pozwoliłby takze mocno
obiżyć minimalne wymagania całosci przy sub/ultra minimalnych
instalacjach .. na tyle że może znowu opłacałobby się już dać sobie spokój
z dopasowywaniem całośic na tyle żeby nie móc takei imnstalacje
konserwować regularnymi pakietami.

koments ?