2.2.19 vs 2.4.x

Czw, 19 Lip 2001, 00:37:22 CEST

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> writes:

> Druga sprawa apropo modułów. Zastanowiłbym się jeszcze raz czy nie lepiej
> byłoby skomasować pakiety zawierajace moduły w taki sposób żeby wlatywały
> do kernela.

> Kiedyś o takim zgrubnym podziale pakietu kernel była już mowa i nie było
> jakiś specjalnych uwag. Chodzi o to że zgrupowanie wszsytkich źródeł z
> modułami w jeden pakiet źródłowy pozwoliłoby uniknąć zamieszań związanych
> z konserwacja tych zasobów.
>
> Wydaje mi się że na dłużzzą metę z takiego podejścia mogą być pewne
> dodatkowe oszczedności na czasie poświecanym na konserwacje zasobów z
> [...]
Nie żartuj Tomek (przynajmniej mam nadzieję, że żartujesz). Wrzucisz
wszystko (alsa,svgalib,lm_sensors,lirc,kgi,ltmodem,openafs,iptables,
pewnie coś jeszcze) do jednego kernel-huge.src.rpm i każesz mi rekompilować
cały pakiet po to bym sobie zrobił rpma z alsa-driver do mojego
kernela?

Jasne jest że ułatwiło by to trzymanie w kupie pakietów w zależności
od kernela ale to jest IMHO pomyłka. Już lepiej dla takich pakietów
zrobić podkatalogi np. RPMS/for-kernel-2.2, RPMS/for-kernel-2.4 lub
jakieś inne rozwiązane bez wymuszania rekompilacji takiego bydlaka.

Podzielenie samego kernela na podpakiety z określonymi grupami modułów
jest ok ale  ,,zgrupowanie wszsytkich źródeł z modułami w jeden
pakiet źródłowy'' już nie jest ok.

--
 Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD
 IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl/