gotar: SPECS FHS.spec

GoTaR gotar w priv0.onet.pl
Pon, 16 Lip 2001, 21:31:16 CEST

On Mon, Jul 16, 2001 at 19:44:43 +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Niemniej zostawienie grupy proc na /proc przy "rpm -V FHS" bezie pokazywać
> automatycznie że w fstab brak jest mmontowania /proc z grupą proc (gid=17

Qrde, prościej nie mogę: gid=bleble jest IGNOROWANE. Przynajmniej u
mnie. Jeśli ktoś ma inne doświadczenia z 2.4.x to proszę, możecie mnie
zdeptać.

> w opjach) co wskazywać bezie znowu dalej na to że potencjalnie kilka
> rzeczy nie bezie poprawnie pracować. Z tego powodu grupę proc na /proc bym
> zostawił jednak (?).

Eeee... możesz jaśniej? Przecież to, co piszesz, jest argumentem za
_zmianą_ tej grupy na 'root' - bo tak działać będzie w kernelach obu
serii (2.0.x również, ale tego w ogóle nie mamy), zaś w przeciwnym
przypadku weryfikacja na 2.4.x zwróci nam zmianę zasobu. Katalog ma
rx4all, więc nie wiem, jak coś, co jest dobrze napisane, może przez to
źle pracować. Oczywiście mogę się mylić, więc dajcie przynajmniej jeden
argument za 'proc'; już kiedyś ten temat poruszyłem i odesłano mnie
jedynie do dokumentacji fstab podpierając się jakimiś mętnymi
tłumaczeniami; dla jasności:
[root w os /]# ls -ld /proc
dr-xr-xr-x   32 root     root            0 Jul 16 21:15 proc/
[root w os /]# mount
/dev/hda2 on / type reiserfs (rw,noatime)
none on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
none on /proc type proc (rw,gid=17)
[root w os /]# grep :17: /etc/group
proc::17:

I dopiero chgrp proc /proc na _zamontowanym_ /proc powoduje, iż dowolna
liczba odmontowań i ponownych zamontowań pozostawia grupę 'proc'
NIEZALEŻNIE od opcji gid=17.

W tym wątku widzę już 3 maile, w których nie ma nic na obronę 'proc'
poza 'tak było od zawsze i coś może nie działać'. Otóż drodzy panowie -
odkąd mam 2.4.x (tj. od momentu jego pojawienia się) system mi działa
wbrew wszystkim i wszystkiemu z grupą 'root' na /proc. Więc proszę o
konkrety.

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>