gotar: SPECS FHS.spec

Wto, 17 Lip 2001, 16:41:32 CEST

On Mon, 16 Jul 2001, GoTaR wrote:
[..]
> [...]
> jedynie do dokumentacji fstab podpierając się jakimiś mętnymi
> tłumaczeniami; dla jasności:
> [root w os /]# ls -ld /proc
> dr-xr-xr-x   32 root     root            0 Jul 16 21:15 proc/
> [root w os /]# mount
> /dev/hda2 on / type reiserfs (rw,noatime)
> none on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
> none on /proc type proc (rw,gid=17)
> [root w os /]# grep :17: /etc/group
> proc::17:
>
> I dopiero chgrp proc /proc na _zamontowanym_ /proc powoduje, iż dowolna
> liczba odmontowań i ponownych zamontowań pozostawia grupę 'proc'

Jeżeli tak jest faktycznie to coś jest gdzieś nei tak tak czy inaczje
standardowo montowany proc w opcjach powinien mieć nie tylko ustawienie
grupy ale i odpowiednie mode=<już_nie_pamietam_jakie>

W FHS jakby ktoś się uparł to możnaby dodać w %verifyscripts które bedzie
sprawdzać czy procfs w fstab jest montowane z odpowiednimi opcjami i
ładnie wypisujacy co powinno tam się znaleźć (co chyba byłoby dość
eleganckim rozwiązaniem :)

> W tym wątku widzę już 3 maile, w których nie ma nic na obronę 'proc'
> poza 'tak było od zawsze i coś może nie działać'. Otóż drodzy panowie -
> odkąd mam 2.4.x (tj. od momentu jego pojawienia się) system mi działa
> wbrew wszystkim i wszystkiemu z grupą 'root' na /proc. Więc proszę o
> konkrety.

Nie koniecznie są to puste argumenty. W kilku pakietach bazujemy na
montowaniu procfs z odpowienimi opcjami i feler przy weryfikacji skryptu
jest tu wyraźnym sygnałem, że potencjalnie cos ttu jest nie tak.
Tak bajdełejem to takie samo %verifyscripts sprawdzajace sposób montowanai
procfs jaki mogłoby potencjalnie wpaść do FHS mogłoby sie też znaleźć i w
pakeitach które wymaggają odpowiedniego montowania procfs.

Przy okazji. Jednym z pakeitów korzystajacych z takiego montowania jest
pidentd. W przypadku używanai ipv6 jest on zdaje sie .. malfankszyn. Ergo:
nie mamy działającego identa w zesyrawie jaki udostępniamy :>
Ktoś ma jakiś pomysł na zamiennik ?